Personvernerklæring
Oppsummering
Denne personvernerklæringen gjør rede for hvilke opplysninger vi samler om deg, hva vi bruker opplysningene til, og hvem vi gir opplysningene videre til. Den angir også hvilke rettigheter du har i forhold til opplysningene om deg og hvem du kan kontakte for ytterligere informasjon eller spørsmål.
Omfang
Orgsec er et beskyttet varemerke. Vi er forpliktet til å beskytte dine personopplysninger. Denne personvernerklæringen beskriver hvordan vi behandler personopplysninger som er innhentet gjennom nettstedet www.orgsec.no
Ved å bruke nettstedet og gi oss personopplysninger bekrefter du at du har lest denne Personvernerklæringen og, i den grad ditt samtykke er nødvendig og gyldig i henhold til gjeldende lov, samtykker du til at Orgsec og eventuelle tredjepartsmottakere kan innhente, bruke og fremlegge slike personopplysninger i henhold til denne personvernerklæringen.
I denne personvernerklæringen kalles dine opplysninger enten "personopplysninger" eller "personlig informasjon". Det forekommer også at vi benytter fellesbegrepet "behandling" av slik personlig informasjon om behandling, innhenting, beskyttelse eller lagring av dine personopplysninger.
Lenker til tredjepart
Våre nettsider kan ha lenker til tredjeparts-nettsteder som ikke opererer under Orgsec sin personvernpraksis. Når du går inn på et tredjeparts-nettsted, gjelder ikke lenger vår praksis for personvern. Vi anbefaler at du går gjennom det aktuelle tredjeparts-nettsteds praksis for personvern før du oppgir eventuell personlig identifiserbar informasjon.
Innhenting av personopplysninger
Når du bruker vårt nettsted kan vi innhente informasjon om deg og din bruk av nettstedet, også gjennom cookies og analyseverktøy. Vi kan innhente personlig identifiserbar informasjon om deg, slik som navn, stillingstittel, firmanavn, adresse, e-postadresse, telefonnummer og annen informasjon, enten direkte fra deg eller ved å kombinere informasjon vi innhenter via nettstedet med personlig informasjon vi innhenter og oppdaterer på andre måter (slik som via systemer for administrasjon av kundeforhold eller administrasjon av identifikasjon og tilgang, inkludert IP-adresser) eller som vi kan motta fra sosiale media eller tredjeparts nettsteder.
Nedenfor er noen eksempler på hvordan du kan gi Orgsec personopplysninger:
- Lete etter og gå gjennom innhold.
- Abonnere på eller bestille nyhetsbrev og/eller publikasjoner.
- Svare på brukerundersøkelser, konkurranser og benchmarkingundersøkelser.
- Påmelding til seminarer, konferanser m.m.
- Kontakte oss for nærmere opplysninger.
- Besøke våre nettsider mens du er innlogget på et sosialt medium: og/eller
- Gi oss visittkort eller annen kontaktinformasjon
- Lytte til våre podcaster når de er integrert som en del av nettsiden
Det er ikke vår hensikt å innhente sensitiv informasjon via nettstedet med mindre vi er lovpålagt å gjøre det.
Eksempler på sensitiv informasjon inkluderer rase eller etnisk opprinnelse, politisk standpunkt, religiøst eller filosofisk livssyn, medlemskap i fagforening, fysisk eller mental helse, generiske data, biometriske data, seksualliv eller seksuell legning, og kriminelt rulleblad. Vi ber om at du ikke gir fra deg sensitiv informasjon av slik karakter når du bruker nett. Dersom du av en eller annen grunn velger å gi oss sensitiv informasjon, har du med det samtykket til, dersom slikt samtykke er nødvendig og gyldig etter gjeldende lov, at vi kan innhente og bruke opplysninger slik som beskrevet i denne personvernerklæringen eller som beskrevet på stedet hvor du velger å gi fra deg denne informasjonen. Vi går heller ikke aktivt inn for å motta demografisk informasjon fra besøkende på nettstedet.
Du kan imidlertid velge å gi fra deg slik informasjon (f.eks. når du går inn på våre nettsteder fra et sosialt medium, gir fra deg en CV eller svarer på en jobbsøknad online). Dersom du velger å gi fra deg demografisk informasjon til oss, har du med det samtykket til, dersom slikt samtykke er nødvendig og gyldig ifølge lov, at vi kan innhente og bruke den informasjonen slik som beskrevet i denne personvernerklæringen eller som beskrevet på stedet hvor du velger å gi fra deg denne informasjonen.
Vi har som prinsipp å innhente kun et minimum av den informasjonen som er nødvendig for å fullføre din forespørsel. Dersom nettstedene vil ha ikke-obligatoriske personopplysninger om deg, vil du blir gjort oppmerksom på dette ved innhentingen. Dersom du tror at et nettsted har innhentet for vidtgående opplysninger om deg, bes du melde fra til oss.
På enkeltsider på nettstedet er det mulig å sende oss e-post. Meldinger som sendes via nettstedet vil inneholde ditt skjermnavn og e-postadresse, samt eventuell tilleggsinformasjon du ønsker å gi i meldingen.
Bruk av personopplysninger
Når du gir oss personopplysninger, har vi anledning til å bruke opplysningene for formålene beskrevet i denne Personvernerklæringen, eller som angitt på stedet hvor opplysningene innhentes (eller som er åpenbart fra bakgrunnen for innhentingen), inkludert:
- å administrere nettstedet, inkludert å bekrefte og verifisere din identitet og forhindre uautorisert tilgang til avgrensede områder av siden, avgiftsbelagt innhold, eller andre tjenester begrenset til registrerte brukere.
- å personalisere og forbedre dine søkemuligheter ved å vise innhold som kan være relevant og av interesse for deg.
- å sortere og analysere data (slik som å fastslå hvor mange brukere fra samme organisasjon som abonnerer på eller bruker nettstedet).
- å fastslå hvilket selskap, organisasjon, institusjon eller byrå du arbeider for eller på annen måte er forbundet med.
- å utvikle våre forretningsområder og tjenester.
- å gjennomføre f.eks. benchmarking og dataanalyse inkludert bruk av nettstedet og demografiske analyser av sidenes brukere.
- å utføre gjennomgang av kvalitet og risikostyring.
- å forstå hvordan folk bruker egenskapene og funksjonene til våre nettsteder for å forbedre brukeropplevelsen.
- å overvåke og forsterke overholdelse av våre vilkår, inkludert tilfredsstillende retningslinjer for bruk og/eller
- eventuelle andre formål som du ga informasjonen til Bråten Organisasjon & Ledelse for, inkludert formålene beskrevet i “Innhenting av personopplysninger” ovenfor.
Nettstedene våre verken innhenter eller samler personlig identifiserbar informasjon for salg til andre aktører for markedsføringstiltak.
Dersom du ønsker å finne ut mer om de ulike kategoriene opplysninger vi innhenter på nettstedet, vises til seksjonen “Innhenting av personopplysninger”.
Behandlingsgrunnlag
Følgende lovbestemte grunner kan danne basis for vår behandling av dine personopplysninger.
- Vår legitime interesse i effektiv levering av opplysninger og tjenester til deg og i den effektive og lovlige driften av vår forretningsvirksomhet (forutsatt at de ikke griper inn i dine rettigheter);
- Å oppfylle eventuelle lovlige og regulatoriske forpliktelsene som vi er pålagt.
- Å oppfylle våre forpliktelser eller
- Der ingen andre vilkår for behandling gjelder, dersom du har samtykket i at vi behandler dine personopplysninger for det relevante formålet.
Sikring av personopplysninger
Vi har implementert standarder for god teknologi og driftssikkerhet for å beskytte personlig identifiserbar informasjon fra tap, misbruk, endring eller ødeleggelse. Det er kun autoriserte personer som er gitt tilgang til personlig identifiserbar informasjon innhentet via nettstedet, og disse personene har samtykket i å opprettholde konfidensialiteten til disse opplysningene.
Selv om vi iverksetter hensiktsmessige sikkerhetstiltak så snart vi har mottatt dine personopplysninger, vil overføringen av data over internett (inkludert via e-post) aldri være fullstendig sikker. Vi bestreber oss på å beskytte personopplysninger, men vi kan ikke garantere sikkerheten til data overført til eller av oss.
Cookies
Hva er cookies?
Cookies (Informasjonskapsler) er små tekstfiler som plasseres på din PC eller mobile enhet av nettsider du besøker. De er hovedsakelig brukt for at nettsidene skal fungere, eller fungere mer effektivt, i tillegg til å gi informasjon til nettsidens eier. Bruk av cookies er vanlig for de aller fleste nettsider.
Bruk av cookies
Vi bruker cookies og annen online identifiseringsteknologifor å gi brukere av nettsidene en bedre brukeropplevelse.
Analyser og nettstedsstatistikk
Vi benytter også teknologien til å samle brukerinformasjon og statistikk som gjelder bruk av nettstedene. Vi samler f.eks. Informasjon om besøk på sider og navigering rundt på sidene for å kunne se hvilke artikler og emner det er størst interesse rundt, og om lesere av nettsted enkelt finner innholdet de leter etter. På samme måte samler vi informasjon om hvilke artikler og videoer som blir sett, og om hele videoen blir sett, for å avgjøre hvilket innhold som er av størst interesse for leserne. Vi gjør det samme når det kommer til e-læringsprogram som vi leverer gjennom nettsiden og våre leverandører. Her lagrer vi også informasjon avtalt med deg som sluttbruker eller vår oppdragsgiver for å kunne identifiserer hvem som har startet og gjennomført opplæring. Vi benytter også bruksinformasjon til å generere forskjellige rapporter vedrørende bruk av nettsider. Disse rapportene inneholder aggregert informasjon om brukere og skiller ikke ut brukere individuelt. Dersom du er en registrert bruk kan vi også samle informasjon om hvilke spesifikke interesser du har, inkludert hvilke artikler på nettstedet du har sett på for å forstå hvilket innhold som er av størst interesse for deg.
Måle effektiviteten av våre aktiviteter
Det hender at vi bruker online identifikasjonsteknologi fra markedspartnere, 3. parts nettsider og sosiale medier. Disse teknologiene hjelper oss å måle effekten av våre markeds- og bevissthetskampanjer, og å forstå hvordan besøkende navigerer seg til nettsiden fra en annonse for våre produkter eller tjenester. Vi bruker denne teknologien for å samle statistikk om besøkende som samhandler med nettsidene og øvrig online innhold, å måle effekten av våre annonser, og for å gi mer relevant informasjon til våre besøkende.
Overføring av personopplysninger
Tredjepartsleverandører
Vi kan overføre eller gi videre personopplysninger vi innhenter til våre tredjepartsleverandører, underleverandører og/eller deres datterselskaper og tilknyttede selskaper. Når vi overfører personopplysninger, gjør vi det for det formål som informasjonen er avgitt for, for formålene opplistet ovenfor, for administrasjon og vedlikehold av nettstedet og tilhørende systemer, og/eller interne eller administrative formål. Vi kan også overføre personopplysninger til tredjeparts tjenesteleverandører av identitetsstyring, hosting og styring av nettsider, dataanalyse, sikkerhetskopiering av data, sikkerhet og lagringstjenester.
Tredjepartsleverandører kan bruke sine egne tredjeparts underleverandører som har tilgang til personopplysninger. Det er vår policy å bruke bare tredjepartsleverandører som er forpliktet til å opprettholde tilstrekkelige nivåer av sikkerhet og konfidensialitet, å behandle personopplysninger kun som instruert av oss, og å videreføre samme forpliktelsene nedover til sine underleverandører.
Andre unntak
Vi kan også gi personopplysninger til tredjepart i følgende tilfeller:
- når du har uttrykkelig bedt om det;
- når vi er bedt om å levere publikasjoner eller referansemateriell etter ditt ønske;
- når vi er bedt om å fasilitere konferanser eller seminarer tredjepart er vertskap for;
- for overholdelse av regulatoriske formål; og/eller
- når det på annen måte er angitt i denne Personvernerklæringen.
Vi kan også gi dine personopplysninger videre for rettshåndhevelse, til regulatoriske og andre offentlige etater og til profesjonelle instanser og andre tredjeparter, i henhold til krav fra og/eller i samsvar med gjeldende lov eller forskrift. Bråten Organisasjon & Ledelse kan også gjennomgå og bruke dine personopplysninger for å avgjøre om formidling er påkrevd eller tillatt.
Vi vil oppbevare dine personopplysninger i våre systemer bare så lenge vi trenger dem, med tanke på formålet de ble innhentet for, eller som pålagt ved lov. Vi beholder kontaktinformasjon (slik som i mailing-lister) inntil en bruker stopper abonnementet eller krever at vi sletter opplysningene. Dersom du velger å bli slettet fra en mailing-liste, kan vi beholde visse begrensede opplysninger om deg slik at vi kan innfri ditt krav. Vi tilintetgjør CV-er når de ikke lenger er til vurdering.
Markedsføring
Når vi er pålagt ved lov å innhente ditt uttrykkelige samtykke for å forsyne deg med materiell i markedsføringsøyemed, vil vi bare forsyne deg med slikt markedsføringsmateriell dersom du har gitt oss samtykke til å gjøre det.
Dersom du har valgt et abonnement vil du automatisk motta en e-post når innhold er oppdatert. Dersom du abonnerer på eventuelle nyhetsbrev, vil du motta e-post kjent som nyhetsbrev. Dersom du velger preferanser slik som problemstillinger, emner, fag eller bransjer, kan du motta e-post relatert til disse selvvalgte emnene.
Avslutt abonnement
Dersom du ønsker å bli slettet fra en mailing-liste eller eventuell registrering, kan du se etter og følge instruksjonene vi har gjort tilgjengelige innenfor det aktuelle området(ene) på nettstedet eller i den relevante kommunikasjonen til deg.
Om du ikke ønsker å motta e-post eller markedsføringskommunikasjon fra oss, kan du til enhver tid kontakte oss for å be om at slik kommunikasjon opphører. Dersom du ønsker å stoppe abonnement eller ikke lenger vil motta visse utsendelser, vennligst identifiser disse utsendelsene i din henvendelse.
Ønsker du ikke lenger å abonnere på en eller alle utsendelser, kan vi beholde informasjon som er tilstrekkelig til å identifisere deg for å kunne etterkomme din forespørsel.
Tilgang til opplysninger
Vi er forpliktet til å sørge for fornuftig og praktisk tilgang som lar besøkende på nettstedet identifisere og korrigere eventuelle unøyaktigheter i informasjonen vi innhenter om dem.
Når vi besitter personlig identifiserbar informasjon om deg, er vi ansvarlig for å føre en nøyaktig liste over informasjonen du har avgitt og verifisert. Vi påtar oss ikke ansvar for å verifisere den pågående nøyaktigheten av dine personopplysninger.
Dersom du har spørsmål om nøyaktigheten i identifiserbare opplysninger du tidligere har avgitt til Orgsec gjennom denne nettside, eller ønsker å få utdaterte opplysninger fjernet, ber vi om at du kontakter oss.
På anmodning, og forutsatt at det er praktisk og kommersielt gjennomførbart å oppfylle ønsket og det ikke er noe juridisk eller regulatorisk behov for oss å beholde informasjonen, vil vi slette identifiserbar informasjon fra gjeldende driftssystemer.
Rettigheter i relasjon til dine opplysninger
Det kan være at du har visse rettigheter etter lokal lovgivning i forhold til de personopplysningene vi besitter om deg. Du kan ha rett til:
- å kreve en kopi av personopplysningene vi besitter om deg;
- be om at vi oppdaterer personopplysningene vi besitter om deg, eller korrigerer slike personopplysninger som du finner er ukorrekte eller ufullstendige;
- be om at vi deler personopplysningene vi besitter om deg, eller begrenser måten vi bruker slike personopplysninger på;
- gjøre innsigelser mot vår behandling av dine personopplysninger: og/eller
- trekke tilbake ditt samtykke til at vi behandler dine personopplysninger (i den grad slik behandling er basert på samtykke og samtykke er den eneste tillatte bakgrunn for behandling).
Dersom du ønsker å utøve disse rettighetene eller undersøke om disse rettighetene gjelder for deg, vennligst kontakt oss ved å sende en e-post eller på en av måtene angitt på slutten av denne personvernerklæringen. Vi kan kreve betaling for en anmodning om tilgang til dine opplysninger, dersom tillatt i henhold til gjeldende lov.
Barn
Vi er innforstått med betydningen av å beskytte barns personvern, spesielt i et internettmiljø. Nettsidene som dekkes av denne personvernerklæringen er ikke med hensikt utformet eller rettet mot barn, og vilkårene og betingelsene for bruk krever at alle brukere er over myndighetsalderen i deres lokale land. Vi følger lover om markedsføring til barn. Vi innhenter eller vedlikeholder aldri med vitende og vilje personopplysninger om personer under 18 år.
Har du spørsmål eller kommentarer til denne Personvernerklæringen
Ta kontakt med oss